Under 2015 har mycket tid gått till Kostfonden och Anna Bergman, som har blivit kommunikationsansvarig på fonden, har gjort ett enormt jobb. Tidigare var hon på byrån Springtime där hon bland annat arbetade med opinionsbildning, kommunikationsstrategier och projektledning. Sedan 2010 driver Anna en egen konsultverksamhet med uppdragsgivare inom kultur och hälsa. Precis som alla vi andra jobbar hon än så länge ideellt. Både Anna och jag har lagt mycket tid på att träffa potentiella samarbetspartners.

Samarbete med kommunikationsbyrån Magic Circle

Magic Circle_logotypSedan har vi inlett ett samarbete med kommunikationsbyrån Magic Circle. Patrik Lindkvist och Annika Brännström som driver byrån har antagit Kostfonden som probonokund, vilket innebär att de hjälper oss utan ersättning. Vi träffade dem i början av januari och redan någon vecka senare hade de ritat en logotyp åt oss:

Kostfonden_RGB

 

För oss symboliserar den en spräckt tallriksmodell. Kostfondens mål är att fritt och förutsättningslöst utvärdera hur tallriken egentligen ska vara komponerad vid olika sjukdomar för att människor ska kunna leva så friska som möjligt. Vetenskapen ska få visa vägen. Visst är den snygg?

Magic Circle har även hjälpt oss att utveckla informationsmaterial. Jag behöver hylla dem lite, för de är otroligt bra och kreativa. Behöver du hjälp av en kommunikationsbyrå kan jag varmt rekommendera dem.

Om du vill hjälpa oss att sprida Kostfondens budskap, hör av dig så kan vi skicka informationsfoldrar och powerpointbilder. Ju fler vi blir som donatorer och månadsgivare – desto snabbare kan vi stärka kostens roll i vården.

Lämna ett bidrag till oberoende kostforskning här: Lämna bidrag.

Vill du läsa fler liknande inlägg? Stötta mitt arbete via Patreon. Följ mig på Facebook, Instagram eller Twitter.