Nedan ser du Coca-Colas sommarkampanj för 2016 i USA. Dela en Coke med och livet kommer typ att leka: Share a Coke and a Song: Summer Campaign to Feature Music Lyrics on Packaging: The Coca-Cola Company
Berkeley Media Studies Group har reagerat och producerat en (något mer verklighetsanknuten) motkampanj:
”Killing me softly…” Så sant. Så sant. Jag ser framför mig hur placken stilla och i tysthet byggs upp på insidan av blodkärlen. Det är inget vi ser förrän den dag placken plötsligt brister och det bildas en blodpropp. I would die 4 u.
Vill du läsa fler liknande inlägg? Titta i kategorin Lobbying & industrin. Stötta mitt arbete via Patreon.
Michèle Wilcox ∙ 13 maj, 2016 kl. 09:00
Dödar även kossorna! http://www.metro.se/nyheter/slangda-burkar-dodar-tusentals-kor-varje-ar-skar-upp-magen-inifran/EVHogt!nUeUiTQTpMq1/
≪ | ≫ |
Jennie ∙ 14 maj, 2016 kl. 13:15
Det är för hemskt. Jag mår dåligt av att se föräldrar som öser socker på sina barn. Hur gör man om att man vill att du ska föreläsa i Sundsvall? Du skulle behövas här. 🙂
≪ | ≫ |
AnnFernholm ∙ 17 maj, 2016 kl. 16:54
Jag anordnar inga föredrag själv, utan kommer dit jag blir inbjuden. Många bibliotek har bjudit in mig som talare.
≪ | ≫ |